myTaste.se
är just nu att ställa sig på vågen och den är snäll mot en..Hahaha. Jag menar hur skön känsla är det inte att se vågen visa mindre vikt än föregående gång? Jo, så himla underbar känsla! Går ej att beskriva lyckan av att snart vara upp i 10 kg minus. Idag visade vågen -0,8 kg, så totalt 9,3 kg till :) TJOHOOOO vad underbart!
Känner mig så mycket lättare och jag mår framförallt så mycket bättre. Och ännu bättre är det när man får höra kommentarer från kända och okända, vad smal du blivit! Lyckan liksom! Och smal är jag inte, kommer kanske aldrig och bli, det är inte mitt mål att vara pinnasmal. Mitt mål är att slippa böljan vid midjan och min gigantiska rumpa och mina gigantiska lår...Vill ha mindre av detta minsann, vill trivas! Och denna gången SKA det hålla! Det bara ska! Därför har jag en lite nyare plan på min viktresa. Jag ska ta mig ner till 10 kg. Sen ska jag hålla vikten 1 månad. Sen ska jag ner 5 kg till. Hålla vikten 1 månad och sen 5 kg till för att sen hålla vikten resten av mitt liv. Jag har liksom inte bråttom, jag vill lära mig hålla vikten och jag tror på denna plan. För jag tror inte längre på att bara ta bort kilon utan tanke bakom. Jag tror på att förändra sin livsstil, inte radikalt utan på ett sunt vis. Genom att äta mindre och att motionera så lär man få resultat. Frågan är bara hur mycket man ska äta. Nu har jag lärt mig rätt så bra hur jag ska äta för att gå neråt. Men hur gör jag för att lyckas hålla? Det är det jag ska klura ut denna gång. Så följ med på min resa så får ni se hur det går ;) Heja mig och heja alla ni andra underbara människor! Ni är guld värda allihopa <3
 
 
Önskar er en trevlig helg.
Puss och kram
Hälsa, Livstil, Viktnedgång, Viktväktarna,

1 kommentarer

Magdalena

27 Feb 2015 08:36

Jag tycker det är sååå inspirerande och kul att följa din resa. Mycket för att jag själv oxå är igång med viktminskning... Jag har oxå vägning på fredagar, så det är lite extra kul att se hur det gått för dig. Jag har nog bara en vecka nått upp till samma minskning som dig, annars ligger jag runt 0,5 kg/vecka. Och jag säger som du: för mig handlar det om att jag mådde dåligt av min gamla livsstil, som gjorde mig slö och trött (och dessutom stor). Jag har ingen brådska jag heller, jag vill hitta något som håller och passar mig. Det jag gör nu passar mig bra...jag är mätt alltid OCH minskar i vikt :) Du är inspirerande! Och en liten hjälp för mig på min resa, så tack för du delar med dig!!!
Kram Magdalena

Svar: Åhh vad härligt att höra! Blir lite röd om kinderna och verkligen rörd över dina ord. Så kul att jag kan inspirera, det är liksom lite det som var tanken. ;)Lycka till Magda, du ska se att vi fixar detta! Heja oss! Kram kram
Christina Möller

Kommentera

Publiceras ej