myTaste.se
Åhh vad jag är seg idag. Sovit uruselt. Lillkillen detsamma. Åh inte vaknar jag av denna väderlek heller, snälla ge mig en liten glimt av solen? :) Är såååå sugen på vår nu. ;)  Nåja, arbeta får man göra ändå. Sitter här vid datorn och tar en liten paus från jobb, längtar lite efter en vilostund. Det får bli en liten vila i em så att jag är pigg inför kvällens dubbelpass, 45 min indoor + 60 min Functional Moves. Heja haja, hahaha
 
Min matdag idag ser ut såhär:
Frukost: 1 stor grön drink, 2 crisp´n light m lätt räkost och gurka 2 pp
Mellis: 1 dl lättkvarg + 1 halv konserverad persika
Lunch: Fläskfilegryta (från igår) och bulgur med gröna ärtor och svamp. 9pp
Mellis:Repris på frukosten :) 2pp
Middag: Kycklingköttbullar med kokt potatis, sås och massor av grönsaker 9 pp
Mellis:  ? Har inte riktigt bestämt mig än, får se vad jag är sugen på. Har ju några pp kvar sen. :)
 
Veckobonus + aktivitetspoints
Jag använder inte min veckobonus och inte mina aktivitetspoints eller jo, det gör jag då jag inte räknar några points på lördagar, unnar mig liiiiite mer men försöker ändå hålla mig inom ramen för vad jag vet ÄR ok. Och jag tränar just nu mycket och känner att jag kan göra såhär. Och så länge det funkar, jag mår bra och vågen går åt rätt håll så tänker jag fortsätta såhär. OBS jag har inte ätit en godisbit eller några chips sen jag startade, jag älskar chips! Så detta är verkligen en klapp på axeln på mig själv. Har lovat hålla mig borta från det första månaden med VV sen tror jag att jag kör första lördagen varje månad som en dag då jag unnar mig det OM jag är sugen, förhoppningsvis är jag inte det. Just nu är det kvarg och ananas som jag går och är sugen på, gillar det söta/sura i kombo, mums! :)
 
Helg på vift
Åhh på fredag morgon drar jag till Stockholm på stars och KO, med min fina vän Anna och övriga kollegor.
Det ska bli så himla kul, det blir bland annat SPA. MEN jag har en liten oros känsla: hur ska det gå med mina points?! Hotellfrukost? Gahhh, älskar hotellfrukost...Nåja, jag ska göra mitt yttersta, ladda väskan med viktväktarbars och äta på bästa möjliga vis. Självklart lär det bli bubbel men det kommer jag att unna mig! Anna och jag ska iallafall träna på hotellets gym, det har vi lovat oss själva. Lör + söndagmorgon. Sen brukar det bli mycket springande på stan. :) Hmm vi får se hur det går, men hursomhelst kommer det bli skitkul! Tjohoo :) 
 
 
Ha en fortsatt härlig tisdag!
KRAM
Gym 1 Hässleholm, Viktväktarna,

2 kommentarer

Marlen

20 Jan 2015 14:52

Hej!
Tack för inspiration och tips!
Har du lagt ut "receptet" på kvarg med ananas, alltså mängderna menar jag då? Jag ska spana in din fläskfilegryta, låter ju mums!

Ett tips inför hotellfrukosten är att gå en rask promenad på morgonen. Låter infernaliskt tråkigt då man är på lyxweekend, men faktum är att det är så mycket roligare att gå i Stockholm, se morgonlivet och omgivningarna där. Jag brukar ta min telefon med runkeeper och gå en halvtimme åt ett håll och sedan samma håll tillbaka hem. På så sätt vet man hur lång tid man har att spela på. Inget revolutionerande tips, men dock!
Man får 3-4 Points intjänade på detta, alltid något!

Du kommer hursomhelst att fixa det galant. Du är grym!

Ses i kväll!

Kram Marlen

Marlen

20 Jan 2015 14:52

Hej!
Tack för inspiration och tips!
Har du lagt ut "receptet" på kvarg med ananas, alltså mängderna menar jag då? Jag ska spana in din fläskfilegryta, låter ju mums!

Ett tips inför hotellfrukosten är att gå en rask promenad på morgonen. Låter infernaliskt tråkigt då man är på lyxweekend, men faktum är att det är så mycket roligare att gå i Stockholm, se morgonlivet och omgivningarna där. Jag brukar ta min telefon med runkeeper och gå en halvtimme åt ett håll och sedan samma håll tillbaka hem. På så sätt vet man hur lång tid man har att spela på. Inget revolutionerande tips, men dock!
Man får 3-4 Points intjänade på detta, alltid något!

Du kommer hursomhelst att fixa det galant. Du är grym!

Ses i kväll!

Kram Marlen

Kommentera

Publiceras ej