myTaste.se
Har jag njutit av, så härligt när solen skiner från en nästintill klarblå himmel. Fler sådan här dagar tack, så mycket energi man får. Idag har jag tvättat, städat, myst med lillkillen innan han åkte iväg med bästisen. De skulle iväg till Tivolibadet och bada, så jag har varit själv en stund nu på em så då passade jag på att ta min raska promenad, det blev 50 min i skogen, då jag tog mitt styrkepass igår så pausar jag på det idag och imorgon så står det VILA på schemat, så skönt det lät, hahaha. Men välbehövligt. Imorgon blir det in till hemstaden Kristianstad, det blir lite shopping och sen ska jag hämta hem Petronella som spenderat ett par dagar hos Mathilda.
Nu så pluttrar köttsoppan på spisen och nygräddade surdegsbröd står och svalna på galler. Ska bli himla gott med nybakat bröd och soppa. Sen så väntar jag med spänning på att lillkillen ska komma hem från sin utflykt, det är ju inte varje dag han är ute på galaj utan sin mamma precis :)
 
De blev rätt fina... snart får vi veta om de går att äta, haha!
 
 
 
Puss och kram
Nu har mina barn höstlov och jag har lyxen att vara ledig med dom hela veckan, ja det blir nog faktiskt lite jobb också men det kan man klämma in även om de är hemma. Idag har vi myst framför en film och så har vi varit på bibblan. Jag har också hunnit med första dagen på mitt träningsschema, invigde mina fina Asics joggingskor med 3km jogging  och så blev det även armhävningsutmaning, som idag blev: 10+12+8+8 Maxade sen 18 st. Känns så mycket enklare att göra armhävningarna nu när jag tränat 2 veckor, man har liksom fått in ett bra flyt. Så här fina är mina nya joggingskor:

Middagen är nu intagen och nu sitter jag och väntar på att få köra iväg på kvällens aktivitet: MASSAGE hos Bottan. Ska bli så himla kul och träffa Bottan och så givetvis så himla skönt med massage, är minsann välbehövligt.
 
Ha en skön kväll godingar!
Japp, det har varit en bra vecka. Jag har gått en PW alla dagar förutom i fredags. Jag har gått 2 riktigt långa rundor, 105+ 75 min övriga landade på 60min sen har jag kört 2 x 20 min på Rodden samt 3 dgr med armhävningar. Mina armhävningar är en klar förbättring från dag 1 och imorgon fortsätter jag utmaningen. Imorgon börjar jag också mitt nya schema. Jag ska alltså försöka ta tag i löpningen igen. Jag har köpt nya joggingskor, anpassade för terräng, då jag alltid är i skogen med mycket backar, stigar och grusunderlag. Så dessa ska invigas imorgon. Ni tänker säkert,  påbörja löpning mitt i hösten? Men varför inte, det är ju nu man ska hålla igång för att inte tappa bort kondisen. Sen har man ju en bra start inför nästa vår och alla lopp som går, om man nu tänkt springa/gå något sådant. Jag menar så länge det inte ligger tjockt med snö så kan man vara ute, med rätt kläder funkar det mesta. Skulle det bli snö så får man ju göra det bästa av situationen. Hur jag löser det får vi se den dagen :)Bifogar mitt schema som jag gjort, det är på 9veckor och avslutas med MILEN dagen innan nyårsåfton, vilket bra slut på detta året, eller hur? Jag ska ta det lugnt och försiktigt, arbeta sakta mot mitt mål dvs milen innan nyår. Jag har blandat in lite PW och även styrkepass, 2 vilodagar/vecka, sen kan man själv laborera med vilka dagar man vill träna på osv. Säger LYCKA TILL, till mig själv och till er om någon hakar på min utmaning :) Vill ni ha schemat som en fil mailat till er? Hör av er så fixar jag det :)
 
Schema:
 
I övrigt har det varit en relativt lugn och härlig helg med mina nära och kära. Kalla nätter men underbara dagar.
Just nu så grillas en kalkon i ugnen och det luktar ljuvligt. Strax så ska det njutas av en härlig söndagsmiddag.
 
Vi hörs vänner :)
 
PUSS och KRAM