myTaste.se
är kämpigare än andra. För det allra mesta så går det hur bra som helst med maten, jag är oftast inte hungrig eller sugen på något mellan målen.. Men så ibland, vissa dagar så kommer det över mig. Hungern, suget efter något, typ hela tiden,..nej jag är INTE gravid, hahahaha utan jag bara är sådan. Men vem sa att det är enkelt? Det här med att ändra sin livsstil och sin kost är allt annat än det. Det är ju dessa dagar som är tuffast, jag liksom tar fram krigaren i mig och tänker att nej jag SKA inte äta något som inte ingår i dagens plan! Det är då jag försöker hitta alternativ med 0-1pp som för åtminstone en stund dämpar suget/hungern. Läkerol i alla dess smaker är en enkel lösning men inte så mättande direkt..Morötter är också bra, 0pp och faktiskt mättande och dessutom knaprigt, hade jag varit fruktoman, så hade ju frukt varit toppen men jag är ingen jättefan av frukt.. Försöker bli men just nu är jag inte det.. Nåja, det ska gå! Denna gången också, jag ska vinna över sötsuget, så det så!
 
 
Veckans meny ser ut såhär:

Måndag:   Laxgryta m Pressad potatis (mini mat (milda) istället för grädde) Finns inlagd på VV

Tisdag:      Köttbullar m potatis 

Onsdag:    Lasagne m grönsallad

Torsdag:   Pad thai  (Finns inlagd på VV)

Fredag:      Bakad potatis och fläskfilé på  spett

Lördag:     Hasselbackspotatis och  lövbiffsrullar i rödvinsås

Söndag:    Pepparotskött

 

Recept på köttbullar och lasagne kommer :) Om ni önskar på annat hojta till så fixar jag det!

Igår var jag på gymmet och körde Functional moves. Idag vilar jag från träningen, imorgon blir det dubbelpass. :)

 

Ha en härlig måndag!

KRAM

 

 

Mat, Viktväktarna,

Kommentera

Publiceras ej