myTaste.se
Till ca 5 portioner
 
Pannbiff:
500 gram skinkfärs
1 kokt kall potatis
1 gul lök
1 ägg
1.5 tsk salt
2 krm svartpeppar
 
Brunsås:
2 dl vatten
1 dl mellanmjölk (Kan självklart ta grädde om man vill)
1 buljongtärning (Gärna kött)
Maizenaredning
Salt och peppar
 
Ja, jag använder kokt kall potatis istället för ströbröd i min biffar och köttbullar. Tycker det blir så mycket godare.
Så riv potatis och den gula löken. Blanda med färsen och ägget och till sist blandar du i kryddorna.
Jag har inget annat i, det blir mums ändå! LOVAR! Forma färsen i ca 10 biffar (2 per portion)
 
Bryn biffarna färdiga i en stekpanna, ca 3-4 min per sida. Lägg på fat och slå lite folie om så att de håller värmen.
Vispa ur stekpannan med vattnet, tillsätt mjölken och redning. Såsen ska bli lite lagom tjock. Tillsätt buljongtärning och smaka av med salt och peppar.  Ta väck foliet från biffarna , ev är där lite sky, häll det i såsen sen häll i såsen i karaaff och servera
 
Jag gör såsen i stekpannan för att ta vara på alla smaker från biffarna. Du gör som du vill ;)
 
Enkelt och så gott. Servera med kokt potatis i potatispure och kokta grönsaker.re
 
MyTaste, Recept,

Kommentera

Publiceras ej