myTaste.se
 
Till ca 5 portioner:
 
500 g nötfärs
1 gul lök
100 g svamp (jag brukar köra färska champinjoner)
500 g passerade tomater
1 dl ajvar relish extra stark
1 tsk sambal olek
1 msk oregano
1 msk basilika
3 vitlöksklyftor
3 msk tomatpure
1 hönsbuljong
1 - 2 dl vatten (beroende på hur tjock du vill ha färsen)
salt och peppar efter tycke och smak
 
Finhacka löken och skiva svampen. Hetta upp en gryta med olivolja, tillsätt löken och låt fräsa en stund, tillsätt svampen och låt fräsa tillsammans en stund. Ta upp lök/svamp från grytan och bryn färsen till den är färdigstekt. Tillsätt svamp och lökblandningen, pressad vitlök, ajvar relish, tomatpure och kryddor och till sist buljongtärning, passerade tomater och lite vatten. Låt koka upp och låt sjuda minst 30 min. Smaka av med salt och peppar.
 
 
 
Mat, Recept, Viktväktarna,

1 kommentarer

Emilie

12 Jan 2015 16:19

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter myTaste.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.mytaste.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.mytaste.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
myTaste.se

Kommentera

Publiceras ej