myTaste.se
Vet inte men tiden har rusat iväg och jag har inte funnit tiden att blogga alls, märkligt va? Eftersom jag inte har något heltidsjobb just nu.. Men ibland blir saker bara liggandes.. Men jag ska försöka skärpa till mig. Jag behöver detta för min egen skull. Att prata av mig via bloggen är så himla härligt ;)
 
Den senaste veckan har maginfluensan huserat i vårt hem. Först ut var Philip, i helgen mannen min och så i måndags började mitt elände, känns som jag fick värsta sorten.... Började med magont och illamående  ungefär hela måndagen, men inget hände, istället så kom Pontus igång i måndagsnatt..Han höll på hela natten men vaknar på tisdagen pigg som en mört.. Märkligt.. Tisdag eftermiddag vid ett tiden började mina kräkningar, ja inte bara kräkningar utan hela kittet... Usch och tvi, slutade väl vid nio på kvällen sen var man helt färdig. Hela natten hade jag värk i kroppen, hur jag än vände mig så gjorde det ont, och jag som behövde sova, kunde inte sova.. ;( Men till slut tog jag mig upp och tog en alvedon och det hjälpte och jag fick äntligen sova lite.. Ärligt talat, detta är det värsta jag varit med om på länge.. Fortfarande idag mår jag inget vidare. Hängig och lätt febrig.. Ont i kroppen. Men jag hoppas det går åt rätt håll nu, imorgon blir jag ju ett år äldre och det ska ju firas i helgen så då måste man ju vara pigg och alert :)
 
Iallafall så har jag varit så himla flitig i 4 veckor med mina PW och Rodd. Nästan varje dag har jag gått en runda på mellan 55 - 80 min och efter varje runda har jag tagit ett 15 min pass på rodden. Denna vecka skulle jag ju startat på vecka 5 på schemat men som det sket sig... Hm.. Så jag startar om med vecka 5 på måndag. Och tar denna vecka efter min ork. Det blir nog kanske en lättare promenad i morgon. Lite friskluft skadar ju inte..Surt när man inte kan träna som man vill men det är ju bara och bita i det sura och göra det bästa av situtionen..
 
Idag blir det mys med lillkillen som också är hemma då det är 48-timmarsregel på skolan (måste gå 48 timmar från sista kräkning till lämning) sen ska jag försöka få till en veckomeny till nästa vecka och så då en shoppinglista till det.. Sen ikväll blir det storhandling med älskade mannen min.
 
Vi hörs snart igen.
 
PUSS och KRAM
 

Kommentera

Publiceras ej