myTaste.se
Hej på er, det var ett tag sen sist.. Men nu är jag tillbaka.
Här hemma är det sjukstuga som gäller, den ena sjukan avlöser varandra. Inte jag dock utan mina barn. Mina stora barn brukar aldrig vara sjuka, lilleman har ju astma och i och med det så blir hans förkylningar 10ggr värre en vanligt då det sätter sig på luftrören varje gång. Svårt att andas och hosta. Denna natten som gick var ingen höjdare precis. Jag har nog inte sovit många knop. Men det får jag ta igen en annan gång. Och inte bara lilleman ligger utan också store killen, körtelfebern som han hade för 1 månad sedan har sänkt hans immunförsvar ordentligt och han har nu också fått feber och ont i halsen.. Tur man arbetar hemifrån och kan ta hand om sina godingar.
 


Träningen då?!
Jag har sen sist fortsatt mitt PW schema och efter varje PW på vardagarna så har jag kört ett litet men rätt hårt pass på roddmaskinen. Det funkar bra. Jag varierar mina PWs med intervaller och olika längder på rundorna. Är mest i skogen som är backig och härlig. Det känns lite extra i rumpan av att ha bestigit lite backar, haha, skämtåsido :) Igår antog jag en en ny utmaning, ett extra tillägg till schemat jag kör nu. En armhävningsutmaning. Jag följer bloggen www.uppochhoppa.se och det är där utmaningen kom igår. Och... jag antog den, körde första passet idag. Häng på vetja!
I övrigt är jag är ju inne på vecka 7 på mitt PW schema och  har alltså denna och nästa vecka kvar sen ska jag hitta på ett nytt träningsschema för 8 veckor. Jag tänkte utmana er på detta, återkommer med mitt  schema som börjar måndag vecka 45 (29/10) så om ni vill så kan ni ju hänga på! Så får vi se om det ger något :) Jag måste ha en morot och jag måste ha variation. Jag har inte tänkt att  bli proffs i något av det jag tar mig till utan jag vill bara att det ska vara kul och ge muskler, en tränad kropp. Sen om mina mått med muskler är mer än vad som är"normalt" så skiter jag i det. Men vafasiken är normalt egentligen?! Ja inte jag iallafall, hahaha! Jag vill bara som jag sagt så många gånger förut bli tränad. Så jag tänker inte ge mig denna gång! Heja heja heja! :)
 
Denna veckas träning ser ut såhär:
Måndag: 60 min PW + 15 min rodd
Tisdag: 60 min PW + 20 min rodd + armhävningsutmaning 
Onsdag: 90 min PW
Torsdag: 60 min PW +  20 min rodd + armhävningsutmaning
Fredag: 40 min PW + 20 min rodd
Lördag: Armhävningsutmaning
Söndag: 70 min PW
 
Och jag lovar vänner nu så blir det uppdateringar oftare, helst varje dag.
 
PUSS och KRAM
 
 

2 kommentarer

Bottan

16 Oct 2012 18:50

Du är duktig gumman! Kör hårt det lönar sig:-*

Malin

17 Oct 2012 04:42

Härligt jobbat! Hoppas skrikorna försvinner från ditt hem fortare än kvickt. Krya på de dina! Här kör jag och F Actic på Qpoolen. Jag 4ggr/v och F 2ggr/v. E simmtränar som vanligt 4 ggr/v. Armhävningar har aldrig varit min grej men jag hänger på utmaningen och ser om det går att ändra på. Ha en bra dag!

Svar: Vad duktiga ni är! Ha det bäst. KRAMEN
Christina Möller

Kommentera

Publiceras ej