myTaste.se
Igår var en fantastisk lördag. Lugn morgon, frukost i lugn och ro. Stora barnen spenderade hela dagen i Tyringe och hade avslutning på innbandyn. Jag och mannen röjde här hemma. Rensade ut ur garderoben på jackor och skor. Dammsög o ch skurade golv. Sen var vi ute och gick medans lilleman tränade på att cykla, jag fortsatte sen promenaden själv upp på hallabacken och så två varv på slingan i skogen, 50 min blev det totalt. Kvällen bjöd på grillat, hasselbackspotatis , matig grönsallad och hemlagada bea. Sedan filmmys med familjen.

Idag har vi varit på blomsterlandet och handlat jord och lite kryddor,  tomat och paprika. I eftermiddag har vi planterat och rensat i rabatterna, det blev så himla fint. Härligt väder idag. Dock hade jag önskat mer SOL men man får vara nöjd med det lilla, bättre det än inget, hahaha..
Nu är vi hemkomna från en promenad i skogen. Och gissa vad: PONTUS HAR LÄRT SIG CYKLA!! Idag gick det som en dans. Han kan cykla vår lille kille. Så stolta vi är och gissa så stolt han är :)
Jag fortsatte iallafall på en rask promenad själv och idag blev det 45 min.. Så himla skönt!

Nu blir det slappe en stund sen bär det av att hämta hem store killen som är hos Astrid. Efter det blir det middag. Gissa vad?! Jo, GRILLAT så klart! Och givetvis lite gott vin till det. Ikväll filmmys igen med förhoppningsvis hela familjen...Imorgon firar vi Valborg med Mormor och morfar (mamma och pappa) och Morbror Anders (lillebror). T ska jobba på dagen men jag och barnen är lediga, så skönt det är med långledigt, eller hur??

Önskar er alla en skön söndag kväll!

PUSS o KRAM

1 kommentarer

Bottan

29 Apr 2012 18:51

Ja en söndagskänsla som idag är toppen! Två lediga dagar till :-)

Kommentera

Publiceras ej